S T A T U T U L Asociaţiei Obşteşti Clubul Columbofililor
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:19 PM | Сообщение # 1 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 1. DISPOZIŢIIGENERALE 1.1 AsociaţiaObştească Clubul Columbofililor Profesioniști din Moldova, în continuare – «Asociaţia», este oasociaţie obştească neguvernamentală, apolitică, nonprofit, constituită prin libera manifestare a voinţei persoanelor asociate, in vederea realizării in comun a scopurilor determinate de prezentul statut. 1.2 Denumireacompletă: Asociaţia Obştească ClubulColumbofililor Profesioniști din Moldova 1.3 Asociaţiaeste creată şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova, Legea Republicii Moldova nr. 837-XIII cu privire la asociaţiile obşteşti din 17 mai 1996 şi prezentul statut. 1.4 Asociaţiase constituie în forma juridică de organizare: «asociaţie obştească». 1.5 Asociaţiadobândeşte calitatea de persoană juridică din momentul înregistrării statutului la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova, dispune de toate drepturile şi obligaţiile care sunt atribuite de lege unor astfel de categorii de persoane juridice. Asociaţia dispune de ştampilă, emblemă, bilanţ financiar propriu, cont bancar, în lei şi în valuta străină, cod fiscal, precum şi alte atribute ale persoanei juridice. 1.6 Asociaţiareprezintă o asociaţie obştească republicană şi îşi desfăşoară activitatea pe întreg teritoriul Republicii. Durata de activitate a Asociaţiei este nelimitată. 1.7 Asociaţiaeste nonprofit, apolitică, de utilitate publică. 1.8 Asociaţiava folosi întregul venit de la activitatea sa în scopurile prevăzute de statut. 1.9 Asociaţia nu va susţine vreun partid politic,bloc electoral sau candidat la vreo funcţie în cadrul autorităţilor publice şi nu va folosi vreo parte din venit sau proprietate pentru finanţarea acestora. 1.10 Asociaţiadispune de patrimoniu distinct, necesar pentru asigurarea activităţii prevăzute de statut, şi poartă răspundere pentru obligaţiunile sale cu acest patrimoniu. 1.11 SediulAsociaţiei se află pe adresa: Republica Moldova, or. Durlești, str.N. Gribov 75a
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:20 PM | Сообщение # 2 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| PRINCIPIILE DE ACTIVITATE ALE ASOCIAŢIEI 2.1 Asociaţiase constituie şi îşi desfăşoară activitatea în baza principiilor libertăţii de asociere, legalităţii, publicităţii şi transparenţei, egalităţii în drepturi a tuturor membrilor, liberei exprimări a opiniei de către toţi membrii şi accesului lor la orice informaţie ce ţine de activitatea Asociaţiei, autoadministrării şi autogestiunii. 2.2 Asociaţiaeste liberă să-şi aleagă activităţile proprii, formele şi metodele de activitate şi să-şi stabilească structura sa internă de organizare. Se interzice imixiunea autorităţilor publice în activitatea Asociaţiei, precum şi imixiunea Asociaţiei în activitatea autorităţilor publice. 2.3 Asociaţiapromovează în activitatea sa valorile şi interesele naţionale, civice, ale democraţiei şi statului de drept, parteneriatul, competiţia deschisă şi respectă normele etice ale sectorului necomercial. 2.4 Asociaţiava evita pe parcursul activităţii sale apariţia conflictului de interese. 2.5 ActivitateaAsociaţiei are un caracter transparent, informaţia cu privire la actele de constituire şi cele programatice este accesibilă tuturor. Tuturor persoanelor fizice si juridice se garantează accesul liber la raportul de activitate şi financiar al Asociaţiei.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:21 PM | Сообщение # 3 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 3. SCOPURILE ŞI METODELE DE REALIZARE 3.1. Scopulprincipal al Asocoației este organizarea și controlul practicarii columbofiliei în Republica Moldova, formareași aplicarea unui sistem organizat de selecție, pregătire și participare în concursuri, creșterea, ameliorarea raselor de porumbei, antrenarea și angajarea porumbeilor în concursuri atât pe teritoriul țării cât și în străinătate. 3.2. Pentru a-şi realiza scopurile, Asociația vadesfăşura următoarele activităţi: · Colaborarea cu organele locale abilitate pentru prevenireași combaterea epizotilor și bolilor specifice porumbeilor; · Organizarea de cursuri și stagii de prigătire privindcunoașterea legislației columbofile în vigoare; · Îmbunătățirea bazei tehnico-materiale; · Desfașurarea cu caracter accesoriu de activitățieconomice directe, indiferent de cadrul acestora, în condițiile legii, care direct sau indirect contribuie la dezvoltarea columbofiliei în Republica Moldova; · Protejarea porumbeilor voiajori și al dreptului deproprietate asupra acestora; · Să facă demersuri legislative pe lângâ autoritățilecompetente pentru obținerea de modificări și perfecționări la prevederile legale ce reglementează deținerea de porumbei; · Să prevină și să înlăture fraudele sau abuzurile cares-ar putea produce în practicarea columbofiliei; · Apărarea intereselor generale ale columbofililor în ceeace privește deținerea de porumbei și participarea cu acestia în concursuri; · Crearea între structurile organizatorice din subordineaAsociației a sistemului și condițiilor de cooperare; · Instituirea controlului asupra columbofililor pentru a seasigura că nu există porumbei străini întroduși ilicit, inelați necorespunzător (alte inele decât cele aprobate de Asociație), porumbei rătăciți și repatrierea acestora urgentă; · Popularizarea columbofiliei prin presă, radio,televiziune și publicații proprii; · Impunerea ca organizarea de concursuri și a stagiilor depregătire să se facă numai sub tutela Asociației; · Organizarea concursurilor cu porumbei voiajori cuasigurarea condițiilor necesare bunei lor desfășurări; · Organizarea sistemelor proprii de evidențe și calcul alperformanțelor în conformitate cu normele internaționale și regulamentele proprii; · Aprovizionarea și distribuirea în exclusivitate inelematricole, materiale oficiale și plombe de concurs precum și alte articole columbofile indispensabile practicării columbofiliei; · Se preocupă de asigurarea, procurarea și ameliorareapermanentă a fondului genetic columbofil al membrilor săi, facilitând în cadrul legislației în vigoare, importul și exportul de porumbei de calitate cu pedigree, atît oficial cât și particular; · Organizarea participării la concursuri naționale șiinternaționale; · Organizează expoziții columbofile anuale; · Exercită în exclusivitate dreptul de a elibiralegitimații pentru membrii săi; · Se poate adresa independent unitățilorsanitar-veterinare, organilor vamale și federațiilor internaționale în vederea desfășurării concursurilor arganizate de Asociație atât pe teritoriul țării cât și in străinătate.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:22 PM | Сообщение # 4 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 3.3. Pentru realizareascopurilor propuse Asociaţia are dreptul: · săreprezinte interesele membrilor Asociaţiei în autorităţile publice şi alte organizaţii; · săasigure protecţia drepturilor şi intereselor membrilor săi; · săfondeze mijloace de informare în masă proprii; · sădesfăşoare activitate editorială; · sădifuzeze liber informaţia despre activitatea sa; · săobţină de la autorităţile publice informaţia necesară pentru desfăşurarea activităţii statutare; · săîncheie contracte din numele său, să procure şi să realizeze bunuri în conformitate cu scopurile statutare; · săparticipe la concursuri naţionale şi internaţionale în vederea obţinerii de comenzi sociale şi dotaţii din partea statului, precum şi în vederea obţinerii de granturi şi burse de la alte ţări, de la fundaţii naţionale, străine şi internaţionale; · săîncheie cu persoanele fizice şi juridice acorduri bilaterale şi multilaterale de colaborare, în vederea realizării scopurilor şi sarcinilor statutare; · săcreeze întreprinderi şi alte organizaţii cu drept de persoană juridică; · săprocure complexuri patrimoniale, bunuri mobile şi imobile necesare pentru desfăşurarea activităţii şi asigurarea bunei funcţionări a Asociaţiei; · să se bucure de alte drepturi acordate de legislaţiaîn vigoare. 3.4. În conformitate cu art. 188 Cod Civil şi art. 26 al Legii nr. 837-XIII cu privire la asociaţiile obşteşti, Asociaţia are dreptul să desfăşoare activitate economică ce rezultă nemijlocit din scopurile prevăzute în statut şi în exclusivitate pentru realizarea scopurilor statutare.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:23 PM | Сообщение # 5 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4. ORGANELE DE CONDUCERE ŞI DE CONTROL 4.1. Înstructura organizatorică a Asociaţiei intră următoarele organe: · AdunareaGenerală; · Consiliulde Administrare; · Preşedintele; · Comisiade Cenzori (Cenzorul). 4.2. Organulsuprem de conducere al Asociaţiei este Adunarea Generală a membrilor sau a delegaţilor acestora, care se întruneşte ordinar şi extraordinar. 4.3. AdunareaGenerală are următoarele atribuţii principale: · determinădirecţiile principale de activitate ale Asociaţiei; · decideadoptarea, completarea sau modificarea Statutului; · examineazăşi aprobă bugetul anual, bilanţul financiar anual; · alege sirevocă membrii Consiliului de Administrare, Comisia de Cenzori, Preşedintele; · aprobădările de seamă ale Consiliului de Administrare şi ale Comisiei de Cenzori; · hotărăştecu privire la reorganizarea sau lichidarea Asociaţiei, desemnează comisia de lichidare şi aprobă bilanţul de lichidare; · hotărăşteorice alte probleme ce ţin de activitatea Asociaţiei. 4.4. Mandatultuturor organelor alese de Adunarea Generală este de 5 ani. 4.5. Şedinţeleordinare ale Adunării Generale se convoacă atunci când o cer interesele Asociaţiei, dar nu mai rar de o dată în an. Convocarea Adunării Generale se face de către Consiliul de Administrare, care va înştiinţa toţi membrii Asociaţiei cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării Adunării Generale. Anunţul privind convocarea şedinţei trebuie să conţină ordinea de zi, locul, data şi ora şedinţei. Despre convocarea organului suprem se va comunica fiecărui membru în parte sau prin publicaţia periodică indicată în statutul Asociaţiei. 4.6. ConvocareaAdunării Generale extraordinare se face de către Consiliul de Administrare din iniţiativă proprie, la cererea Preşedintelui, Comisiei de Cenzori ori la cererea a cel puţin o treime din numărul total al membrilor Asociaţiei. 4.7. AdunareaGenerală extraordinară se convoacă în termen de cel mult două luni de la data prezentării deciziei cu privire la convocarea şedinţei extraordinare adoptată de către subiecţii nominalizaţi în punctul 4.5. al statutului. În cazul în care Consiliul de Administrare refuză sau tărăgănează intenţionat convocarea şedinţei extraordinare a Adunării Generale, subiecţii împuterniciţi sunt în drept să convoace şedinţa extraordinară fără acordul Consiliului de Administrare în modul stabilit pentru acesta. 4.8. AdunareaGenerală este deliberativă numai în cazul când sunt prezenţi 50% plus unu din numărul total al membrilor sau reprezentanţilor acestora. Fiecare membru deţine un singur vot. Deciziile se adoptă prin votul majorităţii simple a celor prezenţi, exceptând deciziile de modificare şi completare a statutului şi de reorganizare si lichidare a Asociaţiei, decizii, care se adoptă prin votul a 2/3 din numărul membrilor prezenţi la Adunarea Generală. 4.9. DacăAdunarea generală nu este considerată deliberativă, în termen de o lună organul abilitat convoacă repetat şedinţa Adunării generale cu aceiaşi ordine de zi. Şedinţa convocată repetat va fi deliberativă cu participarea celor prezenţi.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:23 PM | Сообщение # 6 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4.1.Adunarea Generală poate adopta hotărâri doarprivind chestiunile incluse în ordinea de zi. Referitor la chestiunile care nu au fost incluse în ordinea de zi Adunarea Generală poate adopta hotărâri numai în cazul când participă sau sunt reprezentaţi toţi membrii Asociaţiei. 4.2.Desfăşurarea Adunării Generale se consemneazăîntr-un proces verbal semnat de secretar şi contrasemnat de Preşedinte. 4.3.Consiliul de Administrare este organulpermanent de conducere al Asociaţiei, care este constituit din cinci (3) persoane, ce se subordonează Adunării Generale şi are următoarea competenţa: · elaboreazăstrategia dezvoltării şi trasează direcţiile principale ale activităţii Asociaţiei, prezentându-le pentru aprobare Adunării Generale; · asigurăîndeplinirea deciziilor Adunării Generale şi prezintă rapoarte Adunării Generale privind activitatea Asociaţiei; · elaboreazăbugetul Asociaţiei, raportul financiar anual şi raportul privind activitatea acesteia prezentându-le Adunării generale pentru aprobare; · aprobăregulamentele de uz intern ale Asociaţiei şi stabileşte structura ei organizatorică; · aprobăstatele de personal, propunerile pentru angajarea şi concedierea personalului, modul de remunerare a muncii şi a salariilor pentru salariaţii Asociaţiei; · stabileşte,în condiţiile legii, responsabilitatea materială a Preşedintelui Asociaţiei; · stabileşte condiţiile şi procedura de primire a noi membri înasociaţie, precum şi cele de retragere din rîndurile ei; · aprobă sigiliul, ştampila, simbolica şi formularele Asociaţiei; · decidecrearea, reorganizarea şi lichidarea filialelor Asociaţiei, aprobarea regulamentelor lor; · gestioneazăpatrimoniul Asociaţiei şi activitatea privind majorarea lui; · stabileştemodul în care pot fi folosite şi repartizate donaţiile colectate; · asigurărespectarea de către Asociaţie a normelor eticii prevăzute în sectorul necomercial; · primireaşi excluderea membrilor Asociaţiei; · adoptareadeciziilor privind procurarea, distribuirea şi înstrăinarea patrimoniului Asociaţiei; · conducereaoperativă a activităţii economice a Asociaţiei, administrarea bunurilor; · hotărăşteparticiparea Asociaţiei în calitate de fondator al organizaţiilor necomerciale şi al societăţilor comerciale; · decideasupra tuturor chestiunilor care nu constituie competenţa exclusivă a altor organe ale Asociaţiei.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:26 PM | Сообщение # 7 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4.1.Consiliul de Administrare este ales de cătreAdunarea Generală pe un termen de 5 ani. Şedinţele Consiliului de Administrare se convoacă la necesitate, dar nu mai rar de o dată în trimestru şi sunt deliberative, dacă sunt prezenţi 2/3 din numărul membrilor. Deciziile se adoptă cu majoritatea simplă de voturi. La cererea unui membru al Consiliului de Administrare, Preşedintele Consiliului este obligat să convoace în termen de 10 zile şedinţa extraordinară a acestuia. În cazul în care Preşedintele refuză sau tărăgănează intenţionat convocarea şedinţei extraordinare a Consiliului de Administrare, membrul Consiliului care a solicitat convocarea şedinţei extraordinare este în drept să convoace şedinţa extraordinară fără acordul Preşedintelui. 4.2.Calitatea de membru al Consiliului deAdministrare încetează în următoarele condiţii: · în cazde deces, · în cazde demisie cu respectarea termenului stabilit de cel ce demisionează, dar care nu va putea fi mai scurt de o lună de la avizarea în scris a Preşedintelui; · în cazde excludere prin decizia Adunării Generale. 4.3.În cazul situaţiilor prevăzute la punctul4.14, locul din Consiliul de Administrare rămâne vacant urmând ca în termenul cel mai scurt posibil să se desemneze un alt membru. 4.4.Consiliul de Administrare alege secretarulcare: · ţinelucrările de secretariat; · înregistreazăcererile şi demersurile prezentate Asociaţiei; · întocmeşteprocesele-verbale ale Adunărilor Generale şi ale şedinţelor Consiliului de Administrare; · ducecorespondenţa cu autorităţile publice, cu alte organizaţii şi instituţii.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:27 PM | Сообщение # 8 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4.1.Preşedintele Asociaţiei este concomitent şiPreşedintele Consiliului de Administrare, ales de Adunarea Generală pe un termen de 5 ani, gestionează nemijlocit Asociaţia în perioada dintre şedinţele Consiliului de Administrare şi are următoarea competenţă: · convoacăşi prezidează şedinţele Consiliului de Administrare; · adoptădecizii pe orice problemă ce ţine de activitatea Asociaţiei şi care nu este de competenţa exclusiva a altor organe; · reprezintăAsociaţia în instanţele judiciare, în relaţiile cu autorităţile publice şi alte persoane fizice şi juridice; · administreazăoperativ mijloacele Asociaţiei, încheie tranzacţii şi semnează contracte, eliberează procure, deschide conturi bancare, semnează alte documente financiare; · organizeazăsi dirijează activitatea curenta a Asociaţiei, a subdiviziunilor ei si asigura îndeplinirea deciziilor, adoptate de către Consiliul de Administrare; · facepropuneri pentru angajarea şi concedierea personalului; · esteresponsabil pentru ţinerea lucrărilor de secretariat; · asigurăducerea evidenţei contabile şi statistice conform ordinii stabilite de lege; · poartarăspundere personală de activitatea Asociaţiei şi este responsabil de valorile imobile şi circulante ale ei; · vine cupropuneri privind modul în care pot fi repartizate donaţiile colectate şi participă la distribuirea ajutorului umanitar şi de altă natură; · oferăautorităţilor publice împuternicite informaţia necesară şi prezintă rapoartele stabilite de lege către acestea; · emiteordine, indicaţii, instrucţiuni; · decideasupra formelor şi metodelor de lucru, asigură integritatea şi folosirea raţională a patrimoniului Asociaţiei. 4.2.Preşedintele poate constituie în caz denecesitate grupuri de experţi pentru a studia anumite probleme importante legate de activitatea Asociaţiei, pentru discutarea anumitor programe guvernamentale în domeniul de activitate al Asociaţiei, pentru atenţionarea opiniei publice asupra unor probleme majore ale societăţii. 4.3.Controlul asupra activităţiieconomico-financiare a Asociaţiei este efectuat de Comisia de Cenzori, aleasă de Adunarea Generală pe un termen de 5 ani. Din componenţa Comisiei de Cenzori nu pot face parte membrii Consiliului de Administrare. 4.4.Comisia de Cenzori: · analizeazărespectarea statutului Asociaţiei, executarea deciziilor Adunării Generale, Consiliului de Administrare şi prezintă concluzii pe marginea acestora Adunării Generale; · controleazăoportunitatea şi legalitatea utilizării mijloacelor financiare ale Asociaţiei. 4.5.Comisia de Cenzori are dreptul sa cearăConsiliului de Administrare date privind activitatea lor pe o perioada concretă, să facă cunoştinţă cu toate actele, documentele, ce vizează activitatea Asociaţiei. 4.6.Comisia de Cenzori efectuează controlul odată pe an. Comisia de Cenzori poate decide efectuarea unor controale din iniţiativă proprie în caz de semnale a unor încălcări în activitatea financiară a Asociaţiei. 4.7.Rezultatele controlului efectuat de cătreComisia de Cenzori sunt prezentate sub formă de dare de seamă Consiliului de Administrare şi Adunării Generale.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:29 PM | Сообщение # 9 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4. MEMBRII ASOCIAŢIEI. DREPTURILE SI OBLIGAŢIILELOR 4.1. Fondatorii Asociaţiei devinde plin drept membri ai Asociaţiei. Membru al Asociaţiei poate fi orice cetăţean al Republicii Moldova, precum şi cetăţenii străini, persoanele fără cetăţenie, cu domiciliul în Republica Moldova, care recunosc şi susţin obiectivele Asociaţiei. Asociaţia nu răspunde pentru obligaţiile membrilor săi, iar membrii nu răspund pentru obligaţiile Asociaţiei. 4.2. Candidatura viitorului membru al Asociaţiei, precum şi retragerea din rîndurile ei este discutată la şedinţa Consiliului de Administrare, în prezenţa obligatorie a candidatului respectiv. Decizia de acceptare sau de retragere a membrului va fi adusă ulterior la cunoştinţa Adunării Generale. 4.3. Fiecaremembru al Asociaţiei achită anual cotizaţia de membru în mărime de 100 lei. Cuantumul cotizaţiei de membru poate fi modificat prin decizia Consiliului de Administrare. 4.4. MembriiAsociaţiei au următoarele drepturi şi obligaţii: · dreptulde a participa la activitatea Asociaţiei, de a alege şi de a fi ales în orice funcţie eligibilă a Asociaţiei, de a participa la toate proiectele Asociaţiei, să publice lucrări şi alte materiale în organul de presă al Asociaţiei, de a se retrage din organizaţie, prezentând sau nu motivele respective; · membriiAsociaţiei sunt obligaţi să respecte prevederile prezentului Statut, hotărârile Adunării Generale, Consiliului de Administrare, Preşedintelui, să participe activ la realizarea scopurilor statutare, să achite cotizaţia de membru la timp. 4.5. Membrulcare nu participă la activitatea Asociaţiei, rupând din proprie iniţiativă legătura cu Asociaţia, precum şi acei membri care încalcă prevederile prezentului Statut, pot fi excluşi din rândul membrilor Asociaţiei de către Consiliul de Administrare, printr-o decizie care va fi ulterior adusă la cunoştinţă Adunării Generale.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:29 PM | Сообщение # 10 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4. PATRIMONIUL SI SURSELE DE FINANŢARE 4.1. PatrimoniulAsociaţiei se formează din: · cotizaţiilede membru: de aderare -0 lei, anuale – 100 lei; · sponsorizărisi donaţii benevole, făcute de persoanele fizice şi juridice, din ţară şi din străinătate; · subvenţiide stat, venituri obţinute de la hârtiile de valoare, depuneri băneşti; · veniturirealizate din activitatea economică proprie; · veniturilesocietăţilor comerciale constituite cu participarea Asociaţiei; · venituriobţinute în rezultatul utilizării sau înstrăinării proprietăţii; · altesurse neinterzise de lege. 4.2. Asociaţiapoate avea în proprietate clădiri, construcţii, utilaj, mijloace de transport, precum şi alt patrimoniu necesar activităţii de realizare a scopurilor stabilite de prezentul Statut. 4.3. Donaţiilecătre Asociaţie pot fi în formă de bunuri mobile şi imobile, drepturi de autor, acţiuni, etc. 4.4. Întregpatrimoniul Asociaţiei, precum şi beneficiul obţinut din activitatea economică, este folosit pentru realizarea scopurilor statutare şi nu poate fi distribuit între membri. 4.5. Patrimoniultransmis Asociaţiei de către membrii săi în calitate de cotizaţii şi donaţii nu poate fi revocat şi constituie proprietatea Asociaţiei.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:30 PM | Сообщение # 11 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4. TRANSPARENŢA ACTIVITĂŢII ŞI DAREA DE SEAMA FINANCIARA 4.1. Dareade seamă a parametrilor principali se efectuează conform legislaţiei in vigoare. La sfârşit de an financiar, Preşedintele prezintă Consiliului de Administrare un raport referitor la situaţia financiara a Asociaţiei, care urmează să fie confirmat de Comisia de Cenzori. 4.2. Dareade seamă a Asociaţiei se întocmeşte conform rezultatelor anului şi conţine: · expunerescurtă a rezultatelor activităţii Asociaţiei în perioada de dare de seamă; · soldulmijloacelor băneşti la începutul perioadei de dare de seamă; · venitultotal al mijloacelor la fiecare sursă de mijloace ale Asociaţiei, indicate în punctul 6.1. din prezentul statut; · cheltuielilepe direcţiile de activitate realizate, cu indicarea cheltuielilor pentru remunerarea muncii, defalcărilor, impozitelor şi altor cheltuieli administrative; soldul mijloacelor băneşti la sfârşitul perioadei de dare de seamă. 4.3. Dareade seamă financiară se aduce la cunoştinţa tuturor membrilor Asociaţiei la şedinţa Adunării Generale. 4.4. Dareade seamă financiară se păstrează în Asociaţie, este accesibilă tuturor şi, după posibilităţi, se publică în presă. 4.5. Tuturorpersoanelor fizice si juridice se garantează accesul liber către parametrii financiari ai Asociaţiei.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:30 PM | Сообщение # 12 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4. ADOPTAREA, COMPLETAREA SI MODIFICAREASTATUTULUI 4.1. PrezentulStatut se aprobă de către Adunarea Generală a membrilor Asociaţiei. 4.2. Propunerilemembrilor Asociaţiei vizând modificările şi completările prezentului statut se depun pe numele Consiliului de Administrare, care le propune pentru examinare la următoarea şedinţă a Adunării Generale. 4.3. Modificărileşi completările statutului se aprobă prin hotărârea Adunării Generale care este deliberativă cu prezenţa a 50% plus unu din numărul total al membrilor sau reprezentanţilor acestora şi dacă pentru ele au votat 2/3 din numărul membrilor prezenţi la şedinţă. Prevederile Statutului privind sediul Asociaţiei pot fi modificate în baza deciziei Consiliului Administrativ. 4.4. Modificărileşi completările statutului întră în vigoare pentru terţi din momentul înregistrării acestora.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:31 PM | Сообщение # 13 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4. FILIALELE ASOCIAŢIEI 4.1. Subdiviziunileorganizatorice de bază ale Asociaţiei sunt filialele care realizează aceleaşi direcţii de activitate ale Asociaţiei. 4.2. Filialelese constituie după criteriul teritorial şi se organizează din nu mai puţin de 3 membri. Decizia cu privire la crearea Filialei se adoptă de Consiliul de Administrare. 4.3. Filialaactivează în baza regulamentului aprobat prin hotărârea Consiliului de Administrare. Preşedintele Filialei este numit de Consiliul de Administrare. 4.4. PreşedinteleFilialei prezintă pe bază permanentă darea de seamă despre activitatea Filialei Consiliului de Administrare al Asociaţiei.
|
|
| |
LUCA | Дата: Среда, 2015-04-01, 8:31 PM | Сообщение # 14 |
Генерал-майор
Группа: Администраторы
Сообщений: 477
Статус: Offline
| 4. MODUL DE REORGANIZARE ŞI LICHIDARE 4.1.Asociaţia îşi încetează activitatea prin reorganizare şiautodizolvare in baza deciziei Adunării Generale adoptată în condiţiile stabilite de prezentul statut. 4.2.Reorganizarea Asociaţiei se efectuează, încondiţiile legii, prin fuziune (contopire, absorbţie), dezmembrare (divizare, separare) sau transformare cu notificarea prealabilă a creditorilor. Reorganizarea produce efecte numai după înregistrarea ei în organul de stat competent. 4.3.Autodizolvarea poate avea loc în cazul încare nu pot fi realizate scopurile statutare din lipsa fondurilor sau în cazul atingerii obiectivelor statutare propuse. 4.4.Asociaţia poate fi lichidată în mod forţat înbaza hotărârilor organelor abilitate in cazul încălcării legislaţiei cu privire la asociaţiile obşteşti. 4.5.Autodizolvarea Asociaţiei este urmată deprocedura de lichidare. În procesul de lichidare Asociaţia va utiliza denumirea sa cu menţiunea „în proces de lichidare”. Lichidarea Asociaţiei se efectuează de către Comisia de lichidare, numita de către organul, care a adoptat această decizie în conformitate cu Legea cu privire la asociaţiile obşteşti şi Codul civil. 4.6.Consiliul de Administrare va depune laorganul de înregistrare o cerere cu privire la înregistrarea declanşării lichidării Asociaţiei şi va comunica datele membrilor comisiei de lichidare. 4.7.Comisia de lichidare dispune de drepturile şiobligaţiile care nu contravin scopului lichidării. Comisia de lichidare suspendă activitatea Asociaţiei, încasează creanţele de la debitori, vinde activele, satisface cerinţele creditorilor şi repartizează activele care au rămas conform prevederilor legale şi statutare. 4.8.Comisia de lichidare întocmeşte bilanţul delichidare, în care se indică valoarea şi componenţa activelor rămase, şi îl prezintă spre aprobare organului care a decis lichidarea. 4.9.Activele rămase după satisfacereapretenţiilor creditorilor nu pot fi distribuite între membrii Asociaţiei şi membrii organelor acesteia şi se transmite altei organizaţii cu scopuri similare pentru realizarea scopurilor stabilite în statut. 4.10. Comisiade lichidare răspunde pentru daunele cauzate creditorilor în cazul în care nu şi-a îndeplinit obligaţiunile ce îi revin, a distribuit activele Asociaţiei înainte de a satisface pretenţiile creditorilor sau cu încălcarea legii ori statutului Asociaţiei. 4.11. Comisia de lichidare poartă răspundere pentrudaunele cauzate Asociaţiei din culpa lor.
|
|
| |
|